Om att inte våga åka till Dorotea med dottern…

Under påsken blev min dotter Chloé inlagd på Astrid Lindgrens barnsjukhus pga RS-virus & streptokocker & då hon har astma har hon väldigt svårt att andas. Nu är hon dock lite bättre & vi har fått åka hem så nu tänkte jag uppdatera er om det senaste från Dorotea & ockupationen. Innan det vill jag bara dela med mig av lite tankar.

Under tiden Chloé var inlagd funderade jag väldigt mycket över hur fruktansvärt det skulle känts om samma situation utspelat sig och jag fortfarande hade bott kvar i Dorotea. Nu kunde jag & Chloés pappa bytas av mellan hemmet/storebror & sjukhuset med kort pendlingsavstånd. Bekvämt och smidigt då det inte är jätteroligt att ligga på sjukhus. Hade vi bott kvar i Dorotea hade vi självklart behövt uppsöka ett större sjukhus i vilket fall, men förmodligen hade vi inte fått permission som vi fick med möjlighet att närsomhelst återvända till sjukhuset inom rimlig tid.

Då hade vi behövt stanna kvar betydligt längre, eftersom det inte finns någon akutvård i Dorotea, under exempelvis påskhelgen som i detta fall, om hon hade behövt ytterligare inhalationer. Förutom av bekvämlighetsskäl skulle jag känna mig oerhört orolig bara av tanken att inte kunna snabbt komma till akutvård närhelst barnen eller jag själv är sjuka.

I Söndags begav sig min sambo till Åre för att jobba en vecka & då Chloé fortfarande är sjuk fick sonen åka upp till mormor & morfar i Dorotea för att jag ska kunna åka in till sjukhuset om hon blir sämre igen. Naturligtvis inte utan att jag tänker på det där med att det inte finns akutsjukvård på sjukstugan. Jag & Chloé, ja vi får naturligtvis stanna hemma i Södertälje, för jag vågar inte riskera att befinna mig timmar ifrån den hjälp hon eventuellt kan behöva…

Lämna en kommentar

Kommentera

